zondag 24 november 2013

soep maken

Willen jullie groetensoep dan heb ik een idee,
we maken snel een grote pan
en iedereen helpt mee...

zo begon ons liedje. Het was ook niet zomaar een soepje. Het was soep voor de soeplounge die we verkochten ter voordele van de Filipijnen. Het spaarpotje is aardig gevuld geweest en alle centjes gaan nu op de rekening van het goeie doel.
Wij hebben courgettesoep met yoghurt en munt gemaakt. Iedereen ging aan de slag, niet alle helpers staan op de foto!( Ik had een beetje handen te kort want mijn stagiaire Tigran moest dringend naar Nederland naar de tandarts, dinsdag is ze terug.) Maar het was overheerlijke soep al zeg ik het zelf. Ik heb in de klas nog enkele naamloze mesjes en plankjes liggen, gelieve eens te checken aub.
Nu de voorleesweken achter de rug zijn, zijn de kleuters al in de ban van Sint en Piet! Er is geen wijken meer aan, ik heb het nog wat tegen gehouden maar nu is het een feit. Onze toneelhoek is al omgetoverd in een Sint-huis. In een freinetschool wordt er ingespeeld op de leefwereld van de kinderen.
Ik ben nog op zoek naar speelgoedboekjes om in te knippen en een oude telefoonboek!


groetjes Els  









Geen opmerkingen:

Een reactie posten